luni, 1 decembrie 2014


Începem să simţim magia sărbatorilor de iarnă, cu zvon de cântece şi clopoţei, cu  scârţâitul zăpezii sub bocanci. Ne dorim ca zilele şi inimile noastre să fie luminoase. Evident, ne dorim să fim frumoase. Vom deschide uşile saloanelor de înfrumuseţare.

În saloanele de infrumuseţare vom fi atenţi la:

1. Legalitatea funcţionării operatorului economic. La controale se constată abateri ca lipsa autorizaţiei pentru comercializarea produselor cosmetice sau a autorizaţiei de funcţionare.

2. Informarea consumatorilor

a) consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la denumirea firmei, a codului unic de inregistrare la Registrul Comertului, a  programului de funcţionare.

b) consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la existenţa listei cuprinzând tarifele aferente serviciilor prestate, indicarea tarifelor în mod vizibil şi intr-o forma neechivocă, uşor de citit.

Neafişarea sau afişarea în locuri mai puţin vizibile a listei cuprinzând tarifele aferente serviciilor, includerea în listă a unor tratamente cosmetice care nu erau disponibile,  reprezintă abateri.

c) consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire  la serviciile prestate.

Nedefalcarea serviciilor pe faze, lipsa informatiilor privind gama de produse utilizate, timpii de expunere şi numărul de expuneri la solar, neafişarea operaţiunilor la tratamentul pentru păr scurt, mediu şi lung, neafisarea tarifului pentru tratamentul facial, afisarea mai multor tarife pentru acelasi serviciu, neconcordanţa între informaţiile afisate la exteriorul unităţii şi cele afişate în interior, reprezintă abateri.  

3. Asigurarea conformităţii serviciilor prestate.

a) Dotarea şi amenajarea saloanelor de înfrumuseţare corporal.

Lipsa incintelor separate pentru fiecare operatţune desfăşurată, lipsa spaţiilor destinate operaţiunilor de sterilizare – operaţiunea efectuandu-se în vestiar, lipsa spaţiilor de depozitare pentru produsele cosmetice, lipsa aparatelor de sterilizare, lipsa chiuvetelor speciale pentru spălarea părului, lipsa trusei de prim ajutor, lipsa mijloacelor pentru precolectarea şi colectarea deşeurilor periculoase, mobilier degradat, suprafeţe murdare şi pline de praf, prosoape uzate, lipsa avertismentelor privind refuzul de a servi persoanele care au boli transmisibile de piele, păr sau unghii, lipsa afişelor care să interzică fumatul, consumul de băuturi alcoolice precum şi accesul animalelor etc. , reprezintă abateri.

b) Curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea echipamentelor şi instrumentelor din salonul cosmetic

Lipsa registrelor de evidenţă a sterilizării zilnice a instrumentarului utilizat, neînregistrarea zilnică a operatiunilor de sterilizare, instrumentar declarat sterilizat (perii, piepteni) păstrat pe mesele de lucru in recipiente deschise, bigudiuri folosite păstrate într-o pungă alături de bigudiuri sterilizate, prosoape puse la uscat pe calorifere pentru a fi refolosite, pelerine utilizate la mai multi clienţi, ustensile pentru tuns şi coafat complet neigienizate având resturi de materie organică (fire de păr şi bucati de fire de păr) între lamele, reprezintă abateri.

c) Respectarea normelor de igienă pentru serviciile din saloanele de tratament şi machiaj cosmetic, epilare, manichiură, pedichiură, coafură, frizerie şi bărbierit
colectarea părului se realizează într-un recipient separat de alte reziduuri solide menajere, lenjeria utilizată (pelerinele de tuns) trebuie să fie colectată în recipienţi prevăzuţi cu saci colectori de unică folosinţă, iar instrumentarului folosit nu se păstrează impreună cu instrumentarul curăţat şi sterilizat.

d) Respectarea normelor de igienă pentru serviciile din saloanele de piercing si tatuaj
Reprezintă abatere lipsa unei dovezi privind  existenţa  unui contract cu o spalatorie autorizată, lipsa dovezii privind  starea de sănătate corespunzătoare a personalului, neafişarea la loc vizibil  a situaţiilor  în care procedura de piercing poate avea efecte negative asupra sănătaţii clientului.

1.     Atenţie la calitatea produselor utilizate la prestarea serviciilor.
Vopseaua, nuanţatorul, ceara şi spuma pentru păr, ceara modelatoare, crema pentru mâini, masca exfoliantă, crema pentru revigorarea părului  nu trebuie să fie în afara  termenului de valabilitate.  Neindicarea datei de deschidere a ambalajelor produselor cosmetice utilizate, lipsa datei de fabricaţie şi a datei de valabilitate, netraducerea în limba română a informaţiilor de pe etichetă, lipsa elementelor de identificare şi caracterizare, reprezintă abateri.

2.     Atenţie la siguranţa şi  starea de funcţionare a aparatelor din dotarea cabinetului.

Lipsa declaraţiei de conformitate, lipsa contractului de service pentru intervenţii, lipsa autorizării şi  absenţa verificării privind siguranţa aparatelor, reprezintă abateri.

1.     neeliberarea bonului fiscal;

2.     nementionarea separata pe bonul fiscal a costului materialelor si a manoperei pentru serviciul prestat;

3.     neafisarea plachetei cu numarul INFO CONSUMATOR: 0800 080 999 precum si adresa CJPC;

4.     nerespectarea prevederilor Legii 349/2002 pentru prevenirea si combaterea efectelor consumului produselor din tutun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu